Rønde Højskole

Vandreruter

Distance: 8,3 km
Antal Spots: 7
Loopet ved Rønde Højskole er 8,3 km, med syv spots undervejs. Ruten går gennem skovområder og Rønde by. Ved de forskellige spots kan du blive klogere på det unikke ved stedet og dets betydning for området gennem små videofortællinger. Der er parkeringsmuligheder ved højskolen, Rønde-vous, Hospice Djursland, Bregnet kirke og Kalø jagtslot. Der er desuden opsat bænke ved højskolen og Hospice Djursland. Toiletter kan findes ved Rønde Højskole og Bregnet kirke.
Distance: 7 km
Antal Spots: 6
Højskoleruten Rønde Højskole - Kalø Højskole er en smuk, lille rute på 7 km med seks forskellige spots undervejs. Ruten veksler mellem grus- og skovstier, en kort strækning langs mindre landevej samt fortov i Rønde. Ruten starter og slutter ved en højskole, men du kan sagtens vælge kun at gå enkelte dele af ruten. Ved højskolerne og spottet ved Hestehaveskov kan du blive klogere på det unikke ved stedet og den lokale betydning stedet har for området gennem små videofortællinger. Du får også en refleksionsopgave og en højskolesang, du kan tage med videre på turen. Der er parkeringsmuligheder ved højskolerne og Kalø Slotsruin, hvor det også er muligt at tage offentlig transport til. Der er opsat borde og bænke ved højskolerne og Hestehaveskov, og der er adgang til toiletter ved højskolerne og Kalø Slotsruin.
Distance: 44,9 km
Antal Spots: 11
Højskoleruten Rønde Højskole - Egå Ungdoms-Højskole strækker sig over 44,9 km fra Egå Gymnasium over Egå Ungdoms-Højskole til Rønde Højskole med 11 forskellige spots undervejs. Ruten veksler mellem grus- og skovstier, små asfalterede veje og stier samt fortov i de bynære områder i og omkring Egå, Hornslet, Thorsager og Rønde. Ruten starter og slutter ved en højskole, men du kan sagtens vælge kun at gå enkelte dele af ruten. Ved højskolerne og de forskellige spots kan du blive klogere på det unikke ved stedet og den lokale betydning stedet har for området gennem små videofortællinger. Du får også en refleksionsopgave og en højskolesang, du kan tage med videre på turen. Der er parkeringsmuligheder ved eller i nærheden af alle spots på ruten, hvor det også er muligt at komme til med offentlig transport. Der er opsat borde og bænke ved højskolerne og flere steder langs ruten, og der er adgang til toiletter på højskolerne, Kaløvig Bådelaug og Thorsager Rundkirke. I åbningstiden er det også muligt at benytte toiletterne på Egå Gymnasium, Rosenholm Slot og Skaføgård.

Rønde Højskole

Rønde Højskole blev grundlagt i 1897, og ligger i naturskønne omgivelser på kanten af Mols Bjerge ved Kalø Vig. Rønde Højskole er kendt for at være studieforberedende indenfor: Sygepleje & Medicin, Pædagogik & Psykologi, Journalistik, Kommunikation & Medier, Science & Technology og Business & Economics

Kontakt Højskolen

følg med i andres ruter