Den Europæiske Filmhøjskole

Vandreruter

Distance: 9,1 km
Antal Spots: 10
Højskoleloopet er en lille, lokal vandrerute under Højskoleruten. Højskoleloopet er ca. 9 km – og går fra Den europæiske Filmhøjskole rundt i lokalområdet og tilbage igen med 10 forskellige spots undervejs. Ruten veksler mellem grusstier og fortov i de bynære områder. Ruten starter og slutter ved Den Europæiske Filmhøjskole, men du kan sagtens vælge kun at gå enkelte dele af ruten. Der er parkeringsmuligheder tæt ved alle spots på ruten, og det er muligt at tage bus 1 fra Ebeltoft midtby til Syddjurs kommunekontor. Der er opsat bænke flere steder på strækningen, og der er adgang til toiletter i forbindelse med Filmhøjskolen og Maltfabrikken.
Distance: 29 km
Antal Spots: 9
Højskoleruten Den Europæiske Filmhøjskole - Djurslands Folkehøjskole strækker sig over 29 km mellem Den Europæiske Filmhøjskole Djurslands Folkehøjskole med ni forskellige spots undervejs. Ruten veksler mellem grus- og skovstier, strand, små landeveje og fortov i de bynære områder ved Tirstrup og Ebeltoft. Ruten starter og slutter ved en højskole, men du kan sagtens vælge kun at gå enkelte dele af ruten. Ved højskolerne og de forskellige spots kan du blive klogere på det unikke ved stedet og den lokale betydning stedet har for området gennem små videofortællinger. Du får også en refleksionsopgave og en højskolesang, du kan tage med videre på turen. Der er parkeringsmuligheder ved højskolerne, Tirstrup Kirke, Birkesig kalkovne, Ruggaard Gods, Jernhatten og Havmøllen Skanse, og det er muligt at tage offentlig transport til højskolerne, Tirstrup Kirke, Jernhatten og Havmøllen Skanse. Der er opsat borde og bænke ved højskolerne og Tirstrup Kirke, hvor der også er adgang til toiletter. Der er ligeledes borde og bænke ved Birkesig kalkovne og Ruggaard Gods.
Distance: 22,3 km
Antal Spots: 6
Højskoleruten Den Europæiske Filmhøjskole - Kalø Højskole strækker sig over 22,3 km med seks forskellige spots undervejs. Ruten veksler mellem grus- og skovstier, strand, små landeveje og fortov i de bynære områder ved Ebeltoft. Ruten starter og slutter ved en højskole, men du kan sagtens vælge kun at gå enkelte dele af ruten. Ved højskolerne og de forskellige spots kan du blive klogere på det unikke ved stedet og den lokale betydning stedet har for området gennem små videofortællinger. Du får også en refleksionsopgave og en højskolesang, du kan tage med videre på turen. Der er parkeringsmuligheder ved højskolerne, Fregatten Jylland, Ebeltoft Vig og i Nationalpark Mols Bjerge, og det er muligt at tage offentlig transport til højskolerne. Der er opsat borde og bænke ved højskolerne og Ebeltoft vig, hvor der også er adgang til toiletter.
...

Den Europæiske Filmhøjskole

Højskolen blev grundlagt i naturskønne Ebeltoft i 1989 og åbnede i 1993 med Bjørn Erichsen som første forstander. Den blev grundlagt, fordi man ønskede at gøre det mere tilgængeligt for unge at lære at lave film samt at samle unge filmelskere fra hele verden i et kreativt miljø. Højskolens værdier er nysgerrighed, respekt og ansvar. Den er kendt for at tilbyde en bred vifte af fag inden for filmproduktion: producing og production management, manuskriptskrivning, skuespil, instruktion, kamera, dokumentar, lys, filmredigering og lyd.

Derudover kan eleverne vælge en række andre valgfag, som ikke er relateret til film, og de kan nyde fællessang, morgensamlinger og alt det andet, som de danske højskoleværdier byder på. Højskolen er international og al undervisning foregår på engelsk.

Kontakt Højskolen

følg med i andres ruter

Her kommer skolens instagram feed